edukacjakrytyczna.pl
Fotowoltaika

Opinie o firmie Columbus Energy: oszuści czy warto? 2025

Ida Nowak17 października 2023
Opinie o firmie Columbus Energy: oszuści czy warto? 2025

Fotowoltaika staje się coraz popularniejszym sposobem na obniżenie rachunków za prąd i uniezależnienie się od wahań cen energii elektrycznej. Jedną z firm, która aktywnie działa na polskim rynku fotowoltaicznym od kilku lat jest Columbus Energy. Jak wypadają opinie klientów na temat tej firmy w 2025 roku? Czy to rzetelny partner, czy może jednak lepiej trzymać się od niego z daleka?

Jakie są opinie o firmie Columbus Energy w 2025 roku?

Opinie na temat Columbus Energy są dość podzielone. Z jednej strony wielu klientów chwali tę firmę za atrakcyjne ceny, szybki montaż i dobrą obsługę posprzedażową. Z drugiej pojawiają się głosy niezadowolonych klientów, którzy wskazują na niesolidny montaż, opóźnienia czy niestaranne wykonanie instalacji.

Zdecydowana większość opinii pochodzi jednak od zadowolonych klientów Columbus Energy. Podkreślają oni przede wszystkim atrakcyjne ceny, które są niższe niż u konkurencji. Firma oferuje też ciekawe promocje, np. dotyczące montażu instalacji z akumulatorem energii. Klienci doceniają szybki montaż - od podpisania umowy do uruchomienia instalacji mija zazwyczaj ok. 2-3 tygodnie.

Czy Columbus Energy to oszuści, czy warto z nimi współpracować?

Zdecydowana większość klientów ocenia współpracę z Columbus Energy pozytywnie i uważa, że to rzetelna firma, z którą warto podjąć kooperację. Nie można jednak ukryć, że pojawiają się także głosy niezadowolonych klientów, którzy czują, że firma ich oszukała.

Do najczęstszych zarzutów należą:

  • Niestaranny montaż i niedotrzymanie terminów
  • Nieudzielanie odpowiedzi na reklamacje
  • Rozbieżności między ofertą a faktyczną instalacją

Warto więc zachować pewną dozę ostrożności, sprawdzać dokładnie wszystkie dokumenty i mieć świadomość potencjalnych problemów. Jednak dla większości klientów Columbus Energy to solidny partner biznesowy.

Czytaj więcej: Znów słabe przychody Columbus. Jednak EBITDA rośnie, zobaczcie co się stało

Jakie mają doświadczenia klienci Columbus Energy?

Doświadczenia klientów Columbus Energy są zróżnicowane, choć zdecydowanie przeważają pozytywne opinie. Klienci chwalą przede wszystkim:

  • Szybką i sprawną instalację - od podpisania umowy do uruchomienia instalacji mija zazwyczaj 2-3 tygodnie
  • Dobrą komunikację - konsultanci Columbus są podobno łatwo dostępni i chętnie odpowiadają na wszelkie pytania
  • Wysoką jakość zamontowanych urządzeń - panele i falowniki renomowanych firm, objęte długimi gwarancjami
  • Profesjonalną obsługę posprzedażową - serwis Columbus szybko reaguje na ewentualne usterki

Z drugiej strony pojawiają się skargi na:

  • Niestaranny montaż i pozostawianie bałaganu po instalacji
  • Niedotrzymanie uzgodnionych terminów montażu
  • Gorzej wykonaną instalację niż obiecywano w ofercie
  • Problemy z reklamacjami i brak odpowiedzi na zgłoszenia

Podsumowując, większość klientów ma pozytywne doświadczenia z Columbus Energy, choć pewne problemy również się zdarzają.

Ile kosztują instalacje fotowoltaiczne Columbus Energy?

Opinie o firmie Columbus Energy: oszuści czy warto? 2025

Ceny instalacji fotowoltaicznych Columbus Energy należą do jednych z najniższych na rynku. Oczywiście ostateczny koszt zależy od wielu czynników, m.in. wielkości instalacji, rodzaju paneli, miejsca montażu.

Orientacyjnie, za standardową 6-7 kW instalację na dachu jednorodzinnego domu trzeba zapłacić ok. 17-22 tys. zł. Możliwe jest jednak uzyskanie dofinansowania w ramach programu "Mój Prąd", co obniża koszt nawet o 5 tys. zł. Firma oferuje też promocyjne rabaty.

Na cenę finalną wpływa oczywiście wybór konkretnych podzespołów i rozwiązań. Columbus Energy współpracuje z renomowanymi producentami paneli, falowników oraz akumulatorów - klienci mają możliwość dopasowania instalacji do swojego budżetu.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy fotowoltaicznej?

Wybór odpowiedniej firmy fotowoltaicznej to kluczowa decyzja. Oto najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę:

  • Doświadczenie - ile lat firma działa na rynku, ile wykonała instalacji
  • Reputacja - opinie w internecie, rekomendacje, nagrody branżowe
  • Oferta - jakich producentów reprezentuje, jakie daje gwarancje
  • Realizacja - szybkość montażu, doświadczenie ekipy monterskiej
  • Cena - zarówno koszt inwestycji, jak i obsług posprzedażowych
  • Serwis - czas reakcji na zgłoszenia, dostępność części zamiennych

Columbus Energy to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, z setkami zadowolonych klientów. Mimo pojawiających się niekiedy zastrzeżeń, spełnia większość oczekiwań klientów szukających kompleksowej usługi fotowoltaicznej w atrakcyjnej cenie.

Czy warto korzystać z dotacji na fotowoltaikę od Columbus Energy?

Zdecydowanie tak. Columbus Energy pomaga klientom w uzyskaniu dotacji w ramach rządowego programu "Mój Prąd" na instalacje fotowoltaiczne. Dotacja wynosi obecnie do 5 tys. zł przy mikroinstalacji o mocy 2-10 kW.

Warto skorzystać z dotacji, ponieważ pozwala to znacząco obniżyć koszt inwestycji w panele fotowoltaiczne. Columbus Energy zajmie się wszelkimi formalnościami - klienci muszą jedynie złożyć wniosek i rozliczyć dotację. Dzięki dotacji, zwrot z inwestycji w instalację PV następuje znacznie szybciej.

Jakie są wady i zalety instalacji Columbus Energy?

Zalety:

  • Atrakcyjne ceny
  • Szybki montaż
  • Dobra komunikacja i wsparcie
  • Wysoka jakość zastosowanych komponentów
  • Możliwość uzyskania dotacji

Wady:

  • Pojedyncze przypadki nieterminowego montażu
  • Zdarzają się reklamacje klientów
  • Montaż bywa niechlujny
  • W odosobnionych przypadkach problemy z reakcją serwisu

Podsumowując, zdecydowana większość klientów jest zadowolona i poleca usługi Columbus Energy. Firma ma jednak pewien margines błędu, na który trzeba być gotowym.

Czy Columbus Energy spełnia oczekiwania klientów w 2025 roku?

Biorąc pod uwagę opinie większości klientów - zdecydowanie tak. Columbus Energy to duża, stale rozwijająca się firma, która stara się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów. Oferuje kompleksowe usługi z zakresu fotowoltaiki po atrakcyjnych cenach.

Co prawda, pojawiają się głosy niezadowolonych klientów, jednak ich udział jest niewielki. Dotyczą one głównie pojedynczych przypadków opóźnień, niedociągnięć przy montażu czy problemów z reklamacjami. Jednak zdecydowana większość klientów nie ma poważniejszych zastrzeżeń i ocenia współpracę pozytywnie.

Columbus Energy z roku na rok poprawia jakość swoich usług, rozbudowuje sieć monterów i zwiększa moce przerobowe. Większość klientów docenia te starania i jest usatysfakcjonowana z wyboru tej firmy jako partnera przy inwestycji w fotowoltaikę.

Podsumowanie

Columbus Energy to firma, która budzi zróżnicowane opinie. Z jednej strony oferuje atrakcyjne ceny i szybki montaż instalacji fotowoltaicznych. Z drugiej - część klientów żali się na opóźnienia, niezbyt staranny montaż czy brak reakcji na reklamacje. Mimo tych niedociągnięć, Columbus Energy pozostaje jedną z ciekawszych firm fotowoltaicznych na polskim rynku i warto rozważyć z nią współpracę. Trzeba jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności i dokładnym sprawdzeniu wszystkich dokumentów.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 4.11 Liczba głosów: 125

5 Podobnych Artykułów:

  1. Ile kosztuje malowanie domu? Cena za malowanie elewacji, ścian i sufitów
  2. Ile prądu zużywa suszarka? Sprawdź i oblicz koszty
  3. Ile paneli fotowoltaicznych potrzeba na instalację 3kW? Dobór mocy i liczby modułów PV
  4. Brak prądu w Warszawie? 5 kroków, które musisz podjąć natychmiast
  5. Ile kW ma 1 amper? Sprawdź przelicznik mocy elektrycznej
Autor Ida Nowak
Ida Nowak

Specjalizuję się w projektowaniu zrównoważonego i ekologicznego stylu życia, koncentrując się na zastosowaniu odnawialnych źródeł energii w życiu codziennym. Jestem absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, gdzie skupiałam się na zrównoważonym rozwoju. Jako aktywna działaczka na rzecz środowiska, często uczestniczę w panelach dyskusyjnych i warsztatach dotyczących ekologicznego stylu życia. Jestem ceniona za moje praktyczne wskazówki, które pomagają innym w łatwym przejściu na bardziej ekologiczny styl życia, a moje artykuły mają na celu edukowanie i inspirowanie do świadomego wyboru na rzecz środowiska.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

11 Komentarze

Krzysztof

Pierwszą instalację z Columbus zrobiłem w 2019 i było oki ale teraz raczej nie polecam, przedstawiciel nachalny nakłamał byle tylko podpisać rozbudowę , naobiecywał zwrotów i innych benefitów co po zapłaceniu okazało się nieprawdą, ściemnianie do tego po trzech miesiącach zgłosiłem reklamacje to wyobraźcie sobie napisali że mogą przyjechać ale za opłatą .nie polecam teraz bo jest źle .

Beata

Jak dla mnie oszuści ! Obiecywali natychmiastowy zwrot wkładu własnego w sytuacji braku zgody na kredytowanie ,natomiast miną właśnie miesiąc i mimo codziennych interwencji wszyscy umywają ręce .Żenujące.

St Hajnysz

Niestety po zapłaceniu rachunku za fotowoltaikę kontakt tel, to tylko farsa .,,,za pół roku pomimo kilkókrotnych próźb o przniesienie części paneli na inną stronę dachu temat w sumie bez reakcji - tylko słowne wielokrotne obiecywanie załatwienia sprawy , a tak naprawdę unikanie tematu i kulturalne robienie nas w konia to tylko dowód jak bardzo jesteśmy szanowani ,,, oczywiście do czasu = zapłacenia rachunku .

Wojciech

Zdecydowanie odradzam wchodzenie we współpracę z firmą Columbus. Zainstalowana elektrownia domowa nie działa poprawnie. Zgłaszana reklamacja rozpatrywań jest ponad 2 miesiące i nadal nie ma konkretnego terminu naprawy wadliwie zamontowanych paneli. Elektrownia nie zapewnia prądu dla domu (2 osoby - moc elektrowni 8,5 kW !!!) Elektrownia nie przesyła do sieci prądu nawet w momentach maksymalnego nasłonecznienia. Nie mogę doprosić się żadnej pomocy. Rozpoczynam drogę prawną celem wyegzekwowania naprawy i zadośćuczynienia za poniesione straty finansowe. (Nie jestem robotem ani złośliwą forma tworzenia złośliwych komentarzy)Zdecydowanie zawiedziony klientWojciech z województwa pomorskiego

Małgorzata

Jestem niezadowolona z usług z firmą Columbus i przestrzegam przed nią potencjalnych klientów.Owszem, jeżeli chodzi o montaż szybko nawiązali kontakt ,szybka usługa - cena za wszystko sporo wyższa niż w innych firmach na rynku więc można by powiedzieć że powinna iść w parze z jakością.Nuestety.Co do niedoróbek to już sama estetyka montażu pozostawia wiele do życzenia zostały uszkodzenia na elewacji, których dałoby się uniknąć .Trudno.Po kilku tygodniach okazało się że część paneli nie pracuje , była jeszcze zima , aplikację zainstalowaliśmy po kilkunastu dniach po montażu, okazało się że nie są podłączone, chociaż w momencie montażu miało być ok.Po kilku interwencjach telefonicznych przyjechał montażysta i podłączył.Teraz po dwóch latach znowu problem- połowa paneli znowu nie pracuje, telefon do firmy, zgłoszenie ,czekamy i nic.Środek sezonu, panele nie pracują już dwa tygodnie.Na infolinii dowiaduję się iż zgłoszenie owszem przyjęte ale dalej nie wiadomo kiedy naprawią bo naprawy należą i zależą od podwykonawców .Pan nawet w przybliżeniu nie potrafił powiedzieć kiedy.Nie ma też takiej informacji w umowie.Nie chciał udzielić informacji gdzie mogę szukać pomocy,kto jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy, kto decyzyjny mógłby mi pomóc.Mam czekać aż łaskawie ktoś się pojawi albo odezwie.Dlaczego jako klient mam tracić? Ja wywiązałam się z umowy - zapłaciłam za panele i usługę do cholery! To nie mój problem że nie wyrabiają z serwisem, może należałoby zatrudnić więcej serwisantów? Tymczasem klienci są oszukiwani,tak się czuję i dlatego przestrzegam przed tą firmą.

skarga

Witam prosze firmę Columbus a ysiniecie usterki 3 tygodnie wydzwaniam i nic tylko przyjmują zgłoszenie mija tydzień 0 odpowiedzi kolejny telefon mija tydzień i nic z ich strony dziś dzwoniłem prosze o przyjazd serwisaya czekam

Waldemar

Podczas spotkania z przedstawicielami firmy w terenie, zostałem przekonany do podpisania umowy i wpłacenia 300,00zł zadatku! Jednak po ich wyjeździe zacząłem czytać negatywne komentarze o tej firmie i porównałem ceny usługi z innymi wykonawcami, co okazało się słuszne i drogą mailową dokonałem rozwiązania umowy, podając nr konta do zwrotu pobranego zadatku. Podczas telefonicznego kontaktu z firmą, okazało się, że pracownicy nie mają prawa pobierać jakiegokolwiek zadatku za niewykonaną usługę i proszono mnie bym nie pisał negatywnego komentarza o firmie, bo zaraz otrzymam zwrot wpłaconej kwoty. Po kilku dniach zadzwoniła do mnie osoba, która pobrała ode mnie ten zadatek i powiadomiła mnie, że ja kłamię zgłaszając pobranie zadatku / mam potwierdzenie tego w umowie/, bo ponoć ustaliliśmy, że tę kwotę miałem wpłacić w innym terminie i on ma to nagranie na telefonie.....!'Potem otrzymałem pogróżki w tej sprawie z telefonu bez identyfikacji numeru!!! Zrozumiałem, że Columbus zatrudnia przestępców i przestrzegam wszystkich przed kontaktem z tą firmą! Wielokrotne monity i telefony o zwrot wpłaconego zadatku, spełzają na obietnicy, że się tym zajmują.... Mijają miesiące i żadnej pozytywnej reakcji! Muszę wkroczyć na drogę sądową a potencjalnych klientów przestrzegam co ich może czekać, gdy zrezygnują z ich usługi zgodnie z prawem! Niech Columbus kojarzy się wam tylko z oszustwem, nie dajcie się w to wrobić!!!

naprawa

wyświetlił się kod błędu na falowniku (mam 15 lat gwarancji), zadzwoniłam otrzymałam propozycję wymiany falownika za którą mam zapłacić 6000 zł. Stwierdzono że na 100% to przez przepięcie lub wyładowanie atmosferyczne (w listopadzie) . Nikt nie przyjechał, dostałam kosztorys "naprawy" falownika, czyli wymienienia go na nowy. Taki sam falownik na allegro kosztuje 3 500 zł

Paweł

Columbus Energy ... ? Jak najdalej od tej firmy ! Od pół roku czekamy na naprawę i serwis. Dzwonię i dopytuję, co w mojej sprawie i zawsze ta sama odpowiedź, że się odezwą i na tym koniec. Ignorują zapisy gwarancyjne i bezczelnie po prostu kłamią. Gwarancja, której udzielają jest gó..... warta. Ja kieruję sprawę do sądu, bo w inny sposób nic już nie da się zrobić. Dopóki wszystko działa to OK ale w przypadku awarii już nie jest tak kolorowo. Pięknie wszystko wygląda tylko na rozmowie więc radzę się dobrze zastanowić przed podpisaniem umowy z tą firmą.

Konrad

Przed laty przedstawiciel firmy Columbus umówił się z moją rodziną na rozmowę o instalacji PV z dofinansowaniem. Już po umówionym spotkaniu zadzwonił, przeprosił i umówił się ponownie, z tym że akurat wyjeżdżaliśmy. Umówiliśmy się, że góra pół godziny, bo mamy zobowiązania, musimy wychodzić itp. Typ siedział półtorej godziny, na kolejne uwagi, że już musimy wychodzić mówił "już kończę". Ostatecznie dużo obiecał i... kontakt się urwał, pomimo telefonów z naszej strony. Rzecz druga, przedstawiciel tej firmy podpisał ok. tygodnia temu umowę, z rodziną z mojej gminy, na pozyskanie dotacji z Programu Czyste powietrze. Umowa była niezgodna z samym programem (co wytropił gminny ekodoradca, do którego ludzie ci zwrócili się o analizę umowy, której nie rozumieli). Omijajcie łobuzów szerokim łukiem, chyba że lubicie być wystrychnięci na dudka.

Kowal

Czekam już pół roku na zwrot pieniędzy za odstąpienie od umowy dzwonię to to samo na infolinię to mówią że sprawa w księgowości to są kpiny chwaa się że mają taki budżet a nie mogą wypłacić 33tys żenada i farsa sprawę odaje do sadu ile się można prosić o zwrot swoich pieniędzy

Polecane artykuły

Opinie o firmie Columbus Energy: oszuści czy warto? 2025