News

Coraz więcej stacji benzynowych MOL w Polsce

Autor Ida Nowak
Ida Nowak31.01.20244 min.
Coraz więcej stacji benzynowych MOL w Polsce
banner

Węgierski koncern paliwowy MOL Group konsekwentnie zwiększa swoją obecność na polskim rynku stacji benzynowych. W ciągu roku od rozpoczęcia działalności w Polsce, firma dokonała rebrandingu ponad 200 obiektów zakupionych od Orlenu i zamierza objąć swoją marką 80% sieci do końca 2023 roku. MOL aktywnie rozwija też usługi gastronomiczne na stacjach paliw, uruchamiając kolejne punkty Fresh Corner. Dodatkowo, w zaledwie pół roku udało się pozyskać milion użytkowników programu lojalnościowego MOL Move. Węgierski koncern deklaruje długofalowe plany rozwoju biznesu w Polsce.

Zakup stacji Lotosu przez MOL

Węgierski koncern paliwowy MOL Group przejął od PKN Orlen ponad 400 stacji paliw działających wcześniej pod marką Lotos. Transakcja była elementem warunków zatwierdzenia fuzji Orlenu z Lotosem przez Komisję Europejską. W ten sposób MOL wszedł na polski rynek stacji benzynowych, rozpoczynając działalność pod własnym szyldem.

W ciągu niecałego roku MOL przeprowadził rebranding już ponad 200 obiektów, zmieniając logo z Lotos na MOL. Do końca 2023 roku planowane jest objęcie marką MOL 80% zakupionej sieci, czyli około 320 stacji. Tym samym węgierski koncern konsekwentnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku paliwowym.

Skala ekspansji MOL w Polsce

Przejęcie stacji Lotos przez MOL było jedną z największych pojedynczych transakcji na europejskim rynku paliwowym w ostatnich latach. Taki ruch pozwolił węgierskiemu koncernowi bardzo szybko stać się liczącą się siłą w Polsce. Dla porównania, lider rynku Orlen posiada około 1800 stacji paliw w Polsce.

Zakup ponad 400 obiektów to ogromny projekt, jeśli chodzi o logistykę rebrandingu, szkolenia załogi i dostosowanie do standardów MOL. Jednak węgierska firma dotrzymuje tempa założonego harmonogramu, professionalnie wdrażając swoją markę w naszym kraju.

Wdrożenie marki MOL w Polsce

Równolegle z rebrandingiem stacji, MOL rozpoczął działania promocyjne, aby zaprezentować polskim kierowcom swoją markę. Było to istotne wyzwanie, gdyż wcześniej MOL nie był znany nad Wisłą. Intensywna kampania marketingowa już przyniosła efekty - obecnie dwie trzecie kierowców rozpoznaje logo MOL.

Węgierska firma wdraża także własny program lojalnościowy MOL Move, oferujący użytkownikom stałe zniżki na paliwa. W ciągu zaledwie pół roku został on bardzo dobrze przyjęty przez klientów, o czym świadczy pozyskanie miliona użytkowników.

MOL stale rozszerza swoją ofertę o nowe usługi i akcje promocyjne, aby zdobyć serca polskich kierowców. Jak deklaruje dyrektor MOL Polska, celem jest systematyczny wzrost liczby zadowolonych klientów zatrzymujących się na stacjach tej marki.

Konkurencja na rynku

Po wejściu MOL na polski rynek, walka o klienta na stacjach benzynowych z pewnością się zaostrzy. Lider Orlen oraz druga siła bp będą musiały bardziej starać się o utrzymanie swoich udziałów w rynku.

Jak zapowiadają przedstawiciele MOL, ekspansja ich firmy to dopiero początek. Po zbudowaniu rozpoznawalnej sieci stacji, kole

Czytaj więcej: PGE otrzymuje dofinansowanie na nowe magazyny energii - szczegóły w artykule

Podsumowanie

Coraz więcej stacji benzynowych MOL w Polsce

Węgierski koncern MOL Group konsekwentnie realizuje strategię ekspansji na polskim rynku stacji paliw. W ciągu zaledwie roku od rozpoczęcia działalności w Polsce, firma przeprowadziła rebranding 200 obiektów zakupionych od Orlenu. Do końca 2023 roku marka MOL ma być obecna na 80% stacji należących do sieci.

MOL rozwija też usługi gastronomiczne na stacjach paliw, otwierając kolejne punkty Fresh Corner serwujące fast foody. Pozytywnym sygnałem jest przekroczenie w zaledwie pół roku pułapu 1 mln użytkowników programu lojalnościowego MOL Move, który oferuje stałe zniżki i rabaty.

Działania MOL spotykają się ze wzrostem rozpoznawalności marki wśród polskich kierowców - obecnie zna ją 2/3 badanych. Koncern deklaruje długofalową obecność w naszym kraju i dalszy rozwój biznesu, a wejście do Polski już teraz ma pozytywny wpływ na wyniki detalicznego segmentu grupy.

Reasumując, węgierski MOL dynamicznie rozwija biznes stacji paliw w Polsce, skutecznie wprowadzając swoją markę i usługi, czego efektem jest rosnąca liczba zadowolonych klientów. Firma zamierza kontynuować ekspansję na polskim rynku w kolejnych latach.

banner

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pompa ciepła Neoheat - wydajne rozwiązanie ogrzewania domu
  2. Zalety i wady elektrowni jądrowej: energia jądrowa.
  3. Atakujące ceny fotowoltaiki w 2024! Panele od 19zł/Wp? Sprawdź!
  4. Czy nowy film z serii Wonka zdobędzie tytuł kina nr 1 roku?
  5. Czy importowane panele z Azji zagrażają przyszłości branży fotowoltaicznej w Europie?
Autor Ida Nowak
Ida Nowak

Specjalizuję się w projektowaniu zrównoważonego i ekologicznego stylu życia, koncentrując się na zastosowaniu odnawialnych źródeł energii w życiu codziennym. Jestem absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, gdzie skupiałam się na zrównoważonym rozwoju. Jako aktywna działaczka na rzecz środowiska, często uczestniczę w panelach dyskusyjnych i warsztatach dotyczących ekologicznego stylu życia. Jestem ceniona za moje praktyczne wskazówki, które pomagają innym w łatwym przejściu na bardziej ekologiczny styl życia, a moje artykuły mają na celu edukowanie i inspirowanie do świadomego wyboru na rzecz środowiska.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły